Koronavirus a práce na dálku: Co potřebujete vědět

Koronavirus a práce na dálku: Co potřebujete vědět

Kvůli koronaviru mnoho společností v současnosti umožňuje, nebo teprve zjišťuje jak umožnit svým zaměstnancům práci z domova. Přinášíme vám tipy, jak pomoci vaší společnosti a uživatelům zůstat v bezpečí.

Praktické bezpečnostní tipy, jak zajistit bezpečnost uživatelů při práci z domova

1. Usnadněte uživatelům začátek

Uživatelé mohou potřebovat nastavit zařízení a připojení k důležitým službám, jako je Mail, Internal Services, SalesForce aj. Zaměřte se proto na bezpečnostní produkty jako je Self Service Portal (SSP), který to uživatelům umožní.

2. Zajistěte ochranu zařízení a systémů

Ujistěte se, že všechna zařízení, operační systémy a software aplikace jsou aktuální, s nejnovějšími opravami a verzemi. Malware často zaútočí prostřednictvím nechráněných zařízení.

3. Šifrujte zařízení

Když jsou lidé mimo kancelář, existuje větší riziko ztráty či odcizení zařízení, jako například zapomenuté telefony v kavárnách nebo notebooky v autech. Většina zařízení má interní nástroje pro šifrování, jako je BitLocker – nezapomeňte je proto používat. 

4. Vytvořte zabezpečené připojení do kanceláře

Použití Virtual Private Network (VPN) zajišťuje, že přenos veškerých dat mezi domácím uživatelem a kancelářskou sítí je při přenosu šifrován a chráněn. Další výhodou je usnadnění práce zaměstnancům.

5. Zabezpečte e-mail

Práce z domova pravděpodobně povede k většímu nárůstu e-mailové komunikace, protože lidé nemohou s kolegy mluvit osobně. Podvodníci jsou chytří a využívají současné situace pro podvodné phishing e-maily, kde se snaží přimět uživatele klikat na škodlivé odkazy. Zajistěte proto, aby byla vaše e-mailová ochrana aktuální.

6. Filtrování webu

Použití pravidel filtrování webu zajistí, že uživatelé budou mít přístup pouze k obsahu vhodnému pro práci, a zároveň je chrání před škodlivými weby.

7. Využití úložiště cloud pro soubory a data

Cloudové úložiště umožňuje lidem stálý přístup k datům. Nenechávejte soubory a data v cloudu nechráněné a přístupné každému. Zaměstnanci se musí přinejmenším úspěšně autentizovat díky vícefaktorové autentizaci.

8. Správa používání vyměnitelného úložiště

Práce z domova zvyšuje pravděpodobnost, že lidé připojí nezabezpečená zařízení k pracovnímu počítači – zkopírování dat z USB flash disku, nebo nabití jiného zařízení. 14 % kybernetických hrozeb pochází z USB nebo jiného externího zařízení, a proto je dobré toto riziko spravovat v rámci řešení kontroly vyjímatelných zařízení.

9. Kontrola mobilních zařízení

Mobilní zařízení vám mohou ukrást, nebo jej můžete ztratit. Pokud k tomu dojde, musíte je být schopni zamknout nebo vymazat. Toto, společně se zabezpečením, můžete  řešit v rámci řešení ochrany Mobile Device Management a Mobile Security.

10. Způsob hlášení bezpečnostních problémů

Díky práci z domova nemohou jít lidé v případě problému za IT týmem. Poskytněte proto zaměstnancům snadný způsob, jak nahlásit problém, například snadno zapamatovatelnou e-mailovou adresu.

11. Víte o řešeních "Shadow IT"?

S prací z domova se pravděpodobně zvýší Shadow IT – zaměstnanci mimo obor IT najdou vlastní způsob řešení problémů. Společnost Sophos nedávno objevila veřejné desky obsahující jména, e-maily, data narození, identifikační čísla a informace o bankovních účtech. Zajistěte, aby uživatelé nahlásili použití takových nástrojů.

Máte další dotazy?

Zeptejte se nás.